Integritetspolicy & Köp- och leveransvillkor


Samlat nedan finns: Integritetspolicy samt Köp- och leveransvillkor på lottalindskog.se.

Om Create Change Sweden AB/lottalindskog

- Företaget har sitt säte i Staffanstorp. Företagets postadress är Griffelvägen 1, 245 64 Hjärup.
- Önskar du att komma i kontakt, skicka ett mail till lotta@lottalindskog.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör jag av mig inom kort.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen kontakta mig omedelbart via e-post lotta@lottalindskog.se

Leverans

- Inga extra fraktavgifter tas ut.
- Normal leveranstid på enskilda produkter är 4-5 vardagar.
OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
- Leveranser kopplade till abonnemang skickas i samband med ett månadsskifte. Och kommer normalt fram till mellan den 1:e – 4:e i månaden.
- Leveranser kopplade till kurser skickas vid de tidpunkter som beskrivs i respektive kursöversikt.
- Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att jag har meddelat dig om längre leveranstid) kontakta mig på e-postadress: lotta@lottalindskog.se
- Leveranser skickas normalt med PostNord som Varubrev direkt hem till brevlådan.
- Vill du ha enskilda produkter till ett speciellt datum? Kontakta mig gärna på lotta@lottalindskog.se så ska jag göra allt jag kan för att hjälpa till med det.
- Om en produkt avviker mot normal leveranstid kontaktar jag dig via e-mail för att meddela beräknad leveranstid. Du har rätt att annullera din order om leveranstiden inte passar dig.
- Har du beställt flera varor kommer de skickas i enskilda paket.
- Om produkten skadas eller kommer bort under transporten från lottalindskog.se till kunden så är lottalindskog.se betalningsansvariga.
- Om produkten skadas eller kommer bort då du återsänder den till lottalindskog.se så är kunden betalningsansvarig.
- Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du omedelbart reklamera detta tillPostNord.
- Reklamationer om en produkt skulle vara felaktig, defekt eller felexpedierad så ber jag dig kontakta mig omedelbart via e-mail lotta@lottalindskog.se så jag kan rätta till felet.
- Ersättningsleveranser sker naturligtvis helt utan kostnad.
- Produkter som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av mig.

Priser

- Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
- Jag reserverar mig för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller mig rätten att justera priset.
- Ev. fraktkostnader och andra avgifter redovisas innan du bekräftar köpet.
- Kunder som beställer från länder utanför Sverige kan vara skyldiga att betala tullavgifter.
- Ev. tullavgifter är inte inkluderat i priset och redovisas inte innan du bekräftar ditt köp.
- Ev. tullavgifter ska betalas av kunden till tullen i det land som vi levererar till.

Betalsätt

Kortbetalning: 
I webbutiken betalar du med kort genom Stripe. Stripe tillhandahåller betalningstjänster för kortbetalningar. Stripe sköter hanteringen av kortuppgifter genom deras säkra system där du tryggt fyller i dina kortuppgifter. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade.
Jag använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet – 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet och genomför betalningen. Jag tar inte del av dina kortuppgifter. När betalningen har godkänts skickas du tillbaka till lottalindskog.se där du får en bekräftelse på att ditt köp är genomfört.

Betalning via faktura: 
- Önskar du betala via faktura mejlar du till lotta@lottalindskog.se.
- Faktureringsavgift på 29 kr per faktura tillkommer.

Företag! Vill du att jag ska fakturera ditt företag? Kontakta mig på lotta@lottalindskog.se

Ångerrätt
 - Vid köp av produkter på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en produkt som du har beställt. I samband med julen har vi förlängt öppet köp till 11/1 2023.
- Vid nyttjande av din ångerrätt: Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. I samband med julen har vi förlängt öppet köp till 11/1 2023.
- Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
- Ur miljösynpunkt och för din enkelhet, använd gärna emballaget varan blev levererad i.
- Skicka returen med en notering eller följesedel om ordernummer och om du vill returnera produkten. Köpesumman återbetalas i sin helhet, senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan.
- Är det beställt mot faktura så rekommenderar vi att vi får tillbaka returen innan fakturans förfallodatum. Annars måste fakturan betalas i tid och vi returnerar då pengarna så fort vi fått returen.
- Du som kund står själv för returfrakten. Obs! Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.
- Behöver du hjälp eller mer information kontaktar du mig på lotta@lottalindskog.se så hjälper jag dig på bästa sätt.

Returadress:
Create Change Sweden AB
Griffelvägen 1
245 64 Hjärup

- Övrigt vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
- På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
- För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

Reklamation och klagomål

- Skulle produkten vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar jag mig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. - Du måste alltid kontakta mig för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
- Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

- Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till lotta@lottalindskog.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. - Om det inte lyckas att leverera en liknande produkt, återbetalar jag dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Jag står för returfrakt vid godkända reklamationer.
- Jag förbehåller mig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning 
- Jag tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
- Jag accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
- Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför min kontroll.

Produktinformation
- Jag reserverar mig för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter.

Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

Personuppgifter

- Genom att handla hos Create Change Sweden AB/lottalindskog.se accepterar du företagets dataskyddspolicy och behandling av dina personuppgifter. Jag värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Jag säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.
- Create Change Sweden AB/lottalindskog.se är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till mig som kund. Dina personuppgifter behandlas av mig för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
-  Nedan information är en summering av hur jag i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
Vilka uppgifter lagrar jag?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar jag ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge jag har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

Vilka uppgifter delas och med vilket syfte? 
Betalleverantör 
Vid genomförande av köp, delas information med min betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos mig. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. Den betalleverantör (betaltjänst) som jag använder mig av är: Stripe.
Fraktbolag 
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste jag dela med mig specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. Det fraktbolag jag samarbetar med är: PostNord.
Nyhetsbrev 
Har du valt att prenumerera på min Nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med min nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Jag använder Mailerlite för utskick av brev.

Mejl som skickas ut för att de är kopplade till och del av produkten du valt att köpa ska inte förväxlas med Nyhetsbreven.

Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos mig. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
Rätt till rättelse
Du har rätt att be mig uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att jag måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
Ansvarig för dataskydd
Create Change Sweden AB/lottalindskog.se är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
Så skyddas dina personuppgifter
 Jag använder mig av industristandarder som SSL Ändringar till de Allmänna Villkoren Jag förbehåller mig rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

- I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. - Vid eventuell tvist följer jag beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
- Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Countries outside of the European Economic Area (EEA) do not always offer the same levels of protection to your personal data, so European law has prohibited transfers of personal data outside of the EEA unless the transfer meets certain criteria.

Many of our third parties service providers are based outside the European Economic Area (EEA) so their processing of your personal data will involve a transfer of data outside the EEA.

Whenever we transfer your personal data out of the EEA, we do our best to ensure a similar degree of security of data by ensuring at least one of the following safeguards is implemented:

Our Online course platform Zenler provider based in the UK is our data processor and we have entered into data processing agreement for the processor to protect your personal data. We will only transfer your personal data to countries that have been deemed to provide an adequate level of protection for personal data by the European Commission; or Where we use certain service providers, we may use specific contracts or codes of conduct or certification mechanisms approved by the European Commission which give personal data the same protection it has in Europe; or Where we use providers based in the United States, we may transfer data to them if they are part of the EU-US Privacy Shield which requires them to provide similar protection to personal data shared between the Europe and the US. Where we use providers based in the United States (for example Amazon, Sendgrid) we may transfer data to them where we have signed data processing addendums for the provider to provide protection of data shared between the Europe and the US.

If none of the above safeguards is available, we may request your explicit consent to the specific transfer. You will have the right to withdraw this consent at any time.

Please email us at support@zenler.com if you want further information on the specific mechanism used by us when transferring your personal data out of the EEA.

Data Security

We have put in place appropriate security measures to prevent your personal data from being accidentally lost, used or accessed in an unauthorised way, altered or disclosed. In addition, we limit access to your personal data to those employees, agents, contractors and other third parties who have a business need to know such data. They will only process your personal data on our instructions and they are subject to a duty of confidentiality.

We have put in place procedures to deal with any suspected personal data breach and will notify you and any applicable regulator of a breach where we are legally required to do so.

Data Retention

We will only retain your personal data for as long as necessary to fulfill the purposes we collected it for, including for the purposes of satisfying any legal, accounting, or reporting requirements.

When deciding what the correct time is to keep the data for we look at its amount, nature and sensitivity, potential risk of harm from unauthorized use or disclosure, the processing purposes, if these can be achieved by other means and legal requirements.

For tax purposes the law requires us to keep basic information about our customers (including Contact, Identity, Financial and Transaction Data) for six years after they stop being customers.

In some circumstances we may anonymize your personal data for research or statistical purposes in which case we may use this information indefinitely without further notice to you.

You can see more about these rights at:

If you wish to exercise any of the rights set out above, please reach us via the contact us form on the Website.

You will not have to pay a fee to access your personal data (or to exercise any of the other rights). However, we may charge a reasonable fee if your request is clearly unfounded, repetitive or excessive. Alternatively, we may refuse to comply with your request in these circumstances.

We may need to request specific information from you to help us confirm your identity and ensure your right to access your personal data (or to exercise any of your other rights). This is a security measure to ensure that personal data is not disclosed to any person who has no right to receive it. We may also contact you to ask you for further information in relation to your request to speed up our response.

We try to respond to all legitimate requests within 30 days. Occasionally it may take us longer than 30 days if your request is particularly complex or you have made a number of requests. In this case, we will notify you and keep you updated.

Third Party Links

We may include links to third-party websites, addons and applications. Clicking on those links or enabling those connections may allow third parties to collect or share data about you. We do not control these third-party websites and are not responsible for their privacy statements. When you leave our website, we encourage you to read the privacy notice of every website you visit.

Cookies

You can set your browser to refuse all or some browser cookies, or to alert you when websites set or access cookies. If you disable or refuse cookies, please note that some parts of this website may become inaccessible or not function properly. For more information about the cookies we use, please see Cookie Policy.

Age Limitations

By providing us with your data, you warrant to us that you are over 13 years of age.

How to contact us

You can contact Zenler at any time if you have any questions about this Privacy Policy or our practices, or if you are seeking to exercise any of your statutory rights.

You may contact us via the support/contact us form on the Website.

Data protection Authority

If you are not happy with any aspect of how we collect and use your data, you have the right to complain to the Information Commissioner's Office (ICO), the UK supervisory authority for data protection issues (www.ico.org.uk). We should be grateful if you would contact us by email on support@zenler.com first if you do have a complaint so that we can try to resolve it for you.

It is very important that the information we hold about you is accurate and up to date. Please let us know if at any time your personal information changes by emailing us via the support/contact us form OR update your profile in your account.